tillbacks till vanligheterna...

Skulle man tro. Men här är ju inget som vanligt kanske för att det är ett annat land eller...
Ialla fall komm tillbaka till farmen den 26 en aning sliten och mör efter en lång bil färd.

Gary var i full gång med bala det sista hö som fortfarande låg ute.
Den 27 drog Gary och Elanor på deras semester för och hälsa på minst pojken i New Foundland.

Så jag har då hand om gården och ser efter allt tills dom är tillbaka.
Allt har gått bra än så länge jobben har flytit på. Randy en gubbe som jobbar här då och då lovade att hjälpa till  men han är bara för lat för att ens komma hit och kommer med ständiga ursäkter varför han inte kan.

Men det gör inge är bara skönt o tralla runt här ensam.
I lördags kom jag på iden att nu när jag äntligen är ensamen så kan jag ju faktis koka mig lite palt.
Ulla Britt mailade receptet och jag var sjukt palt sugen.

Allt gick väl skalade, rivde mjölade och knådade på tillslut hade jag några paltar. Nöjd som fan med mig själv kastade jag dom i grytan och gick o tittade på tv.

Efter ett tag tittade jag i grytan och började undra varför palt jävlarna inte har flytit upp som dom ska göra.
Skit !! eftersom tv suget var större så rörde jag aldrig om i början och skiten brände fast i grytan.
Men det vart hyvsat bra. Ganska stora dock och jag lovar att man skulle lätt kunna slå och flå ihjäl en björn med dessa skapelser. Sjukt tunga paltar.
Om någon vet hur man får bort stora bränmärken i grytor skulle jag vara tacksam.
Nej mamma det funkade fan inte med maskin diskmedel.

Annars var det inte mycket mer för denna gång. David kommer den 16 så det blir kul.
måste diska nu.

ha det bra




Det var faktis första gången.











Tiko



Jag och pojkarna.

Kommentarer
Postat av: ~ * Sandra * ~

haha men för att va första gången så blev det ju bra! :) jag har då aldrig rullat egna paltar så ;P jag har för mig att det ska gå ta bort bränt om du häller lite matolja i pannan så de täcker botten och salt på det, sen koka upp det. så ska saltet lösa upp det brända?! ;D kram

2009-08-07 @ 10:34:31
URL: http://jagsandra.blogg.se/
Postat av: Petra

Haha, prova svinto det funkar mot allt :)

2009-08-17 @ 10:39:07
Postat av: Greta

Tjen vad skoj du verkar ha haft i i allafall trots bränd gryta. =)

2009-08-17 @ 17:43:43
URL: http://morgonstund.bloggsida.se
Postat av: Torvis

Man lär sig av mistagen. Ta väl hand om lille bror din.

2009-08-21 @ 18:43:36
Postat av: malin

kung är du! :) hoppas dom smaka bra! svinto är mitt livskärlek i städvärlden, det borde hjälpa :) ha de bra !

2009-08-27 @ 18:11:11
Postat av: Jossan

Hejsan

Nu har jag äntligen hittat till ditt lilla gömme. Tycker jag ska ha cred för att jaghittade den innan du kom tillbaka.

Hörde att du och lillebror drog till Las Vegas..... försöker du ge din mor en hjärtattck =)

ha så kul och snälla slösa bort lite pengar från mig på något snyggt, inoljat och manligt.



Kramar från storasyster

2009-08-31 @ 08:02:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0