Djur som ballar ur !!!



Okej.

min går dag alltså i tisdags började med att jag kommer upp och niki hus katten ligger på min stol där jag ska sitta och njuta av min frukost.
chasade iväg katten vilket gjorde han skit sur och han klöste mig mitt på handen. gjorde ont.

Ialla fall dagen flöt på som vanligt lite sysslor o grejs. efter ett atg hör vi en massa oväsen från hagen där det går och betar kring 150 kor.

jag åkte ut och kollade vad som var frågan om och allt såg faktis ut som vanligt tills jag fick se en kalv som var mycke mindre än dom andra. tog inte länge tills jag såg att det var en HÄST. japp en liten ponny, häst vad man nu kallar det.

grymt cool kom direkt upp och hälsade på mig. tyverr så är kor så att när dom ser eller upplever något nytt typ en liten ponny så blir dom självklart skit rädda, nyfikna och irriterade. 
 hämmtade Gary och vi började leda hästen till en säkrare plats. gick bra tills vi möter en ensamen ko och hennes kalv. 
vi stod inte direkt ivägen men denna ko tyckte verkligen inte om denna lilla krabat och anföll den. antagligen för att skydda sin kalv.

hästen iväg kon efter och jag efter kon med fyrhjuligen och en planka. stakarn fick några smällar men klarade sig. tillslut fick vi ut hästen ur hagen och vi gick in och drack te.

medans jag drack mitt te häll jag ett öga på ponnyn som gick och betade av gräsmattan tills jag såg han gån ner till spilloljehinkarna.
självklart tog dum fan en stor slurk motor spillolja och jag tänkte lever han efter det här så får hans ägare vara glad. band honom och gav han vatten att skölja ner oljan.

vi fick tag på ägaren och det visade sig att han gått över 2 mil från sin hage till våran gård.
tyverr fick jag inte behålla honom men jag kan bara säga att djur kan verkligen balla ur.

annars i dag har det inte hänt lika roliga saker skruvat och skruvat för att bli klar med såmaskinen. 

jajja vi hörs snart igen.


 

Kommentarer
Postat av: sandra

HAHA snacka om en cool lite krabat ;D

2009-05-07 @ 10:07:18
URL: http://jagsandra.blogg.se/
Postat av: Anonym

haha, jag skrattar här i Sverige :)

2009-05-07 @ 18:05:58
Postat av: Cicci

åå, det är så kul å läsa hur du har det vännen!! den lilla ponnyn var ju supergullig:) vore kul komma å hälsa på dig å se hur du har det:)

2009-05-07 @ 21:51:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0