Kokanee

Kokanee har kommit att bli min favorit öl här i kanada. Vädigt skönt att bara sprätta en efter en hård arbets dag. Kokanee har en väldigt juv arom och bitter bla bla bla vad fan vet jag om öl.... god är den i alla fall.

Så nu har jag en början på detta inlägg visste inte riktigt hur jag skulle börja.
Förra veckan flöt på som vanligt med nya utmanigar och problem att lösa.

Vår bruket blev nästan avklarat förra veckan och nu har vi ungefär 40 hektar som vi ska så gräs frön på.
Var mestadels ansvarig att korna hade det bra. Eftersom vi tagit ut dom på nya grönbeten så måste korna ses efter rätt så oftta. mineraler, saltstenar ska plaseras ut. Tro mig det är inte det lättaste att hitta dom där djuren ibland eftersom fälten är så stora. men oftast ligger dom o trycker i ett buskash nån stans. Med stora fält betyder det också mil långa hagar med tagtråds stängsel. En del av stengslen kan ha stått där i 40 år så det finns alltid ett hål att fixa nån stans.

På onsdagen åkte Elanor, Gary och danskarna till Regans skol avslutning. Regan är deras äldsta son Trevors barn.
 5 år svin cool unge.

Så jag passade på att få lite saker gjorda när jag ändå var ensamen vilket var faktis himmla skönt.
Åkte in till Roblin fylde upp bilen med besin och öl. Helt plötsligt slog det mig att jag borde verkligen få tummen ur röven och köpa den där kameran jag tänkt på. Eftersom Kameror, datorer och sånt är så biligt här så känndes det verkligen nödvändigt att skaffa sig en riktig kamera. Så jag körde typ 7 mil till Yorktoon så var det fixat... 618 dollar (4300kr)
För en kamera, batteri laddare, 4 gb minneskort, och en väska.

   

CANON



På fredagen åkte Mads och Eva iväg från farmen på väg mot nya äventyr. Tråkigt att dom drog men det var kul medans dom var här. Nu är dom på väg mot Vancover och sedan upp genom BC där dom ska padla kanot i en vecka och vandra på nått berg i två veckor. Dom åker hem till Danmark i slutet på agusti. Önskar dom all lycka till med resan och livet.

I helgen kom ialla fall Martin och Markus på besök hos mig. Med sig hade dom Charlotte en tjej från skåne som kommit till Martins farm för att jobba i några månader. En fin liten tös... som Martin uttryckte det. Nä men hon verkar jätte trevlig.
Väl hemma hos mig fösökte vi lägga upp lite planer för våran road tripp men det hela gick över i små prat, fotbolls kastning och öldrickning. 

På kvällen tog jag med dom ner till sjön där vi grillade och sänkte en sju åtta kokanee.
Sjukt trevligt vi satt där tills det blev mörkt och tills myggen blev för besvärande.

Dagen efter åkte vi en lite små bakis hög på lite upptäkts färd. Det är konstigt... har varit här i kanada i snart 3 månader men har ändå inte hunnit se så himmla mycket. Så vi passade på att åka till Inglis där dom har 4 stora 100 åriga korn torkar som dom rustat upp och gjort till ett museum. Men visst börjar det klia efetr lite adrelalin kickar. Så därför har jag börjat leta upp lita om vars man kan hoppa bungyjump, forsränning och andra lite roligare saker.
Senare skildes vi åt tills vi ses nästa helg.

På tal om nästa helg så ska jag ner till Regina på en av världens största jordburks maskin mässa.
Ska bli så sjukt kul och jag längtar.

Idag började denna vecka med en väldigt varm dag så det var lite tungt med jobbet. Men nu har jag fan väntat på denna värme och beklagat mig över kylan som rått här. 
Men som en viss tjej lärt mig så är det fan i mig ingen ide att klaga speciellt inte över vädret som man längtat efter. Bara se de positiva i det. 
Tack för det Linnea  =)

Nä nu börjar kramperna i fingrarna sprida sig så det är bäst att jag slutar skriva.
Men tack till er alla som orkar ta er tid att läsa all skit. Det håller igång mig =)

Lev och må allihopa.





Martin och Markus



Charlotte.




 Jag hugger lite ved till brasan.




Great sucsess !!!




Sevärdeheter



Sol nedgång i Manitoba

Kommentarer
Postat av: sandra

Verkar helmysigt i kanada.. Grym kamera & grymt pris! :) Nu väntar vi bara på att få se fler dööösnygga bilder tagna med den :) ..de enda negativa med systemkameror är att de är rätt klumpiga att ta med ;) Det var mega balta kul att du ringde :D /sandra & Gugge

2009-06-16 @ 09:39:43
URL: http://jagsandra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0