sommar !!!

Ja äntligen sommar grymt skönt med lite värme och gröna träd. Måste säga att det är verkligen vackert här nu men vi har haft en del riktga åskoväder och stormbyar.

Vårbruket har som sagt varit igång i över två veckor nu och vi har ungefär 600 acers kvar typ 150 hektar skulle jag tro.
det blir en del långa dagar men det gör absolut inget man lär få ta igen det snart.

För ungefär en vecka sen komm ett par från Danmark till farmen. Eva och Mads. grymt trevliga människor.
Dom har varit och rest runt sen i februari och åker hem i agusti.
Dom har varit ända ner till Texas och Dallas och ja kört rätt igenom hela Amerika för att sen jobba på en farm i Alberta.
Tyverr så blev deras chef där lite för mycket intreserad av Eva så dom drog därifrån.
Eftersom Mads har varit tranee som jag är nu för sex år sen på den här farmen så tyckte dom det var en bra ide att komma hit några veckor. 


Eftersom Mads är duktig på datorer så har han fått ta hand om sprejnigen eftersom den maskinens GPS bara har gett oss skit och åter skit med problem. Men han har lyckats klura ut det mesta med den vilket gjorde både mig och Gary lättade.
Eva är verkligen en underbar människa. Hon hjäpler till med det mesta inom hus hållet och trädgården. Hon är verkligen en rolig person.
Verkligen kul med lite mera sällskap här.

Själv har jag kört ut fröna och konstgödseln till gary som kör så maskinen. Ganska kul att man får köra lastbil här. Det var lite osäkert i början men sen gick det fint.

Helgen var rätt så lugn jag och danskarna var på puben i fredags o drack lite öl och spelade biljard som jag spöade dom i. Dom sa att jag fuskade men jag vet att jag vet inte... eller okej kanske lite men hur som helst så vann jag.
Sen på söndagen efter jobbet åkte vi ner till sjön och gjorde upp en eld och grillade korv och marsmhallows (tror det satvas så) grymt trevligt vi satt där tills det blev mörkt och fick även se en bäver simma förbi.

Vad som händer härnäst blir vell att få detta vårbruk ur vägen sen så ska jag möta upp med dom andra grabbarna för att planera våran roadtripp. Ska bli kul.

Jag tror detta kommer bli en härlig sommar fastän jag vet att inget slår en härlig SVENSK sommar.
Saknar alla mina vänner och familj fastän jag trivs som fisken i vattnet här.

Hoppas alla har det bra.

vi hörs snart igen för en del bara tjatar om att updatera updatera hela tid så jag måste vell göra alla nöjda :P
 men jag gillar er ändå.





Jag fyller så maskinen med Canola frön.



Såmaskinen



Jag och Eva på puben. Nej hon är inte skit full hon ser faktis ut så där.





Kommentarer
Postat av: Cicci

Men vi tjatar bara för att vi saknar dig å vill se hur du har det ju :)

det är så himla kul å läsa!!



kramis!!

2009-06-10 @ 22:37:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0