blogg blir resedagbok

Hej alla.



jag vet detta är en blogg och ingen jävla resedagbok men eftersom jag inte orkar eller har lust att skaffa mig en resedagbok så tänkte jag ta över den här bloggen i stället.

eftersom en del bekanta... typ petra :) har tjatat på mig att skriva om vad jag sysslar med här så får jag vell ta mig i kragen o göra det.

För er som kan ha missta det så heter jag Erik Johansson och befinner mig i Manitoba Canada från april till november.
jobbar på en farm med köttdjur och växtodling.

så första inlägget tänkta jag bara typ sammanfatta kort vad som hänt. 

resan hit var ta me fan det värsta jag varit med om. otrevlig flygpersonal, sjuk kvinna på planet vilket resulterade med nödlandnig 2 timmars extra väntan, tullar, ännu mer otrevlig personal och sen snö storm i winnipeg när vi kom fram.

det var resan det. 

men under denna månad har jag hunnit komma riktigt bra överens med min värd familj. visst saker görs anolunda här men i dom flesta fall funkar det.

jobbar mest med korna just nu men snart kommer vårbruket igång så det blir nog fullt upp då.
Eftersom jag är själv här uppe på farmen medans mina kompisar befinner sig 2,5 timmars bilfärd bort så kan man bli lite utråkad. ibland tar man fyrhuligen och ser sig omkring kanske skjuter en ekorre eller två. det finns mycke sånt här.

har hunnit bli vänn med en hel del roliga människor. två grabbar från skåne är riktigt sjysta och vi har grymt roligt ihop.
men ibland har jag lite svårt att förstå vad dom säger. Även en kille från australien som konstant skryter om hur bra australien är och hur dåligt canada är. men han är cool vi har samma musik smak och han är skitrolig i fyllan.
En tjej från Nya Zeland brukar också hänga med oss grymt trevlig och väldigt galen när hon dricker för mycke vodka.

okej lite mer kort om vad jag varit med om.

varit på ceminarium lära känna alla andra som reser.
varit på stripp klubb.
sett bio nya... x-men suger.
fastant rejält med en traktor.
drukit en hel del liter öl.
 ätit på kfc.

och en del andra saker som jag inte kommer på nu.

ialla fall uppdatering inom kort jag lovar. Hoppas bara inte robban blir sur för att jag tagit hans blogg.

ha det bra alla vi hörs snart igen.

Kommentarer
Postat av: Petra

You go boy!! =)

2009-05-04 @ 22:44:26
Postat av: sandra

FAN va kul att läsa lite om hur du har det =)

Gugge nämnde senast igår att han saknar nån erik..?! Undrar vem det kan vara.. ;P

2009-05-05 @ 19:30:08
URL: http://jagsandra.blogg.se/
Postat av: Torvis

Ta det lugnt. Du hinner mycket mer

2009-05-08 @ 21:04:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0