Emil.

Jag är bara en av väldigt många människor som hade turen och lyckan att få lära känna Emil. Jag skriver inte det här för uppmärksamhet eller av brist på respekt. Det är ett sätt att hantera det och om nån tar illa upp så ber jag verkligen om ursäkt.

Två år har gått. Det känns inte som en lång tid men visst hinner saker hända och folk förändras.
Men två år känns ändå fjuttigt när man tänker tillbaka på stunderna man hade med dig. Du gav minnen för livet.

Du var alltid i full fart med något och ibland kunde det dröja månader innan man såg till dig. Men när du tog in mig i ditt hem den där sommaren så fick jag se vilken underbar människa du var. En vädigt intensiv tid men också den roligaste.

Du bryde dig så mycket mer om oss andra än om dig själv. Du gick med filosofin att om man kan göra något så gör det.. Livet är kort och det är ingen ide att sitta still. Precis som alla oss andra människor så hade du dina demoner att kämpa mot men du lät aldrig det gå ut över mig eller nån annan. Fastän du hade det jobbigt ibland så reste du dig och forsatte gå med huvudet högt. När man själv kände sig nere så bryde du dig och ville hjälpa.
Du var alltid den man ville ha med på fest och visst missade du sällan ett tillfälle att göra en besviken.
Det hände alltid något från att köpa en låda kinder ägg till att ta upp en motorcykel i köket och gasa på.
Det blev alltid något nytt du hittade på det beundrade jag.
Du bjöd på så mycket skratt, glädje och lycka att det var omöjligt att ge lika mycket tillbaka.

Du berikade mångas liv med lycka och din bortgång var en fruktansvärd fölust.
Men du kommer alltd vara ihågkommen av dom som kände dig. Du var en älskad människa och jag kommer aldrig glömma dig min vän.

Tack för allt.





Kommentarer
Postat av: Sandra

Jag säger bara.. Fint skrivet!

2010-02-01 @ 12:17:22
Postat av: Lina

åå så fint skrivet ! man blir ju tårögd av att se på han snyggisen !

2010-02-01 @ 13:41:47
URL: http://liniz.blogg.se/
Postat av: Ida (syster) Nilsson

Sjukt rörd av att läsa det du skrivit... Jättefint!Tårarna rinner nerför kinderna när jag ser på bilden, så fint kort! Kram

2010-02-03 @ 23:18:54
Postat av: Linda (storasyster)

Jättefint skrivet blir så rörd av att läsa detta, fint kort!!!

2010-02-11 @ 11:42:11
Postat av: cicci

Hur skulle man kunna ta illa upp av att läsa detta??

Du beskriver en underbar vänskap och tårar faller för kinderna...

Emil var en så otroligt fin vän och människa och du var en underbart fin vän för honom.

Och glöm inte att du fortfarande är en fin vän åt oss andra!!

2010-02-16 @ 22:34:58
Postat av: Annie

Det du beskriver är en sits ingen förtjänar att hamna i men tyvärr så gör ju vissa, ganska många det ändå.. Jag är sjukt imponerad av alla överlevare, tappra kämpare! På riktigt, jag hade bara lagt mej ner om jag hamnade där tror jag. Men tur att det finns underbara och starka människor som dej därute bland oss kor och all kexchoklad. kram

2010-03-12 @ 23:16:41
URL: http://antzlord.blogg.se/
Postat av: Anonym

Fint skrivet, det tar i hjärtat verkligen..!

2010-07-25 @ 12:32:32
URL: http://mlisOrd.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0