längtar...

Hallå.

Sitter på mitt rum och verkligen längtar efter min tre veckors semsester.
Ska bli så himmla kul att få se mer av landet man befinner sig i.

Förra helgen var rätt intressant. Smet från jobbet lite tidigare på torsdagen och begav mig ner till Kennose lake.
Där mötte jag upp med andra tranees. Det var som vanligt mina sköna vapendragare från Skåne men också folk från Österike, Australien, Danmark, Nya Zeland och några fler från det land somm alla blandar ihop med Sverige.

Torsdag kväll trode jag skulle bli lugn eftersom vi skulle på mässan dagen efter. Aj så fel jag hade. Det verkade som alla legat i ide på sina farmar för ölen flödade och jag tror vi kom i säng kl 4. Men kul var det och dom som jobbade på baren spelade vilken musik som helst som vi frågade om så det blev tyverr mycke ABBA tack vare Charlotte.

På fredagen var det dock inte lika kul. Men vi lyckades ta oss upp vid kl 8 och sen in i bilarna mot Regina vilket var två och en halv timma bort. Vem tror ni fick köra...  jag så klart men va fan ska man göra när ingen annan törs. Men det gjorde inge rätt skönt att ha framsätet.

Mässan var jätte cool. Mycket stora maskiner och gratis lunch för alla som var internattionella besökare.
Eftersom det var midsommar så försökte dom flesta svenskarna fira den så got det gick men vist var det inte samma som hemma.



På lördagen begav vi oss mot en farm där dom föder upp bufflar och nån typ av hjort eller ren.
Mycket interssant har aldrig sett bufflar i verkligeheten så nu fick man verkligen ta en titt på nära håll.
Efter lite buffel safari besökte vi en olje rigg vilket inte var lika kul.
Efter det badade vi och sen avnjöt vi av en stor middag.



Annars i veckan har det varit mest slit. flyttat vete hit och dit. Vi har haft kring 30 + hela veckan så nu hoppas jag vi får regn snart. I tisdags kom Elenors mamma på besök. 87 årig tant som gillar Johny Cash. Har dock ingen aning om hon blev bjuden hit eller om hon bjöd in sig själv och hon är fan fortfarande kvar. 
Under dom dagar hon varit här har hon hunnit vända hella huset upp och ned. För visst ska det städas och torkas och skuras och ja gud vilken tur att jag tillbringar mesta tiden utomhus.  I onsdags var jag iväg med fyrhjuligen på upptäckts färd. Spännade att upptäcka nya stigar och sjöar sammtidigt väldigt avkopplande att komma bort en stund.

I alla fall på tisdag bär det av så jag lämmnar bloggen i tassarna på Poh. Hon har lovat att uppdatera åt mig medans jag är borta.

Ha det så tills vi hörs igen 





Japp nu tar jag över... fan bäst ni komennterar.


Visst ja tog en tur till huvudstaden när jag ändå satt i bilen.


Kommentarer
Postat av: Greta

Haha inte illa med en bloggande kisse.

Låter som om du har det trevligt i alla fall.

2009-07-01 @ 11:06:30
URL: http://morgonstund.bloggsida.bloggsida.se
Postat av: sandra

haha kan inget annat än le åt de du skriver ;P Nu har vi lämnat älvsbyn för gott! :D Nämen inte riktigt för gott.. men nästan ;) man måste väl dit och hälsa på nån gång.. KRAM

2009-07-02 @ 11:13:34
URL: http://jagsandra.blogg.se/
Postat av: linnea

och inte hade du vett å komma in på en kopp kaffe=)

2009-07-05 @ 07:23:17
URL: http://oegonbadskopp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0